• Aktualności

• Uroczyste zakończenie Roku Szkolnego 2020-2021

• „Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami”

25 czerwca 2021 odbyło się uroczyste zakończenie Roku Szkolnego 2020-2021.

Był to rok trudny, ponieważ większość czasu pracowaliśmy zdalnie ale na szczęście udało się i wróciliśmy do szkoły i do normalności.

Rok szkolny zakończyliśy uroczystym apelem i pożegnaniem absolwentów klasy 8 oraz zakończeniem I etapu edukacyjnego klasy 3. W ciekawym scenariuszu absolwenci NSP w Załukach pożegnali nauczycieli, panią dyrektor oraz całą społeczność szkoły. Scenariusz przeplatany był wspaniałym występem chóru szkolnego. Podczas akademii odbyło się ślubowanie absolwentów szkoły, prezentacja projektu "Co słychać za płotem" (pod kierunkiem p. Urszuli Szubzdy), prezentacja-niepodzianka od wychowawczyni klasy 3 p. Marii Panasewicz-Dubickiej oraz wspaniały tort dla klasy 8 oraz tort dla pani dyrektor. Z przemówieniem gratulacyjnym skierowanym do absolwentów wystąpiła też p. Monika Ratyńska ze Stowarzyszenia "Załuki nad Supraślą" i zachęciła społeczność i mieszkańców do dołączenia do stowarzyszenia i wspierania działań. Na koniec  Pani dyrektor Irena Suprun wręczyła świadectwa z wyróżnieniem i pożegnała uczniów oraz życzyła wszystkim  udanych i bezpiecznych wakacji.

Do zobaczenia we wrześniu!

• Bezpieczne Wakacje

• Okres letniego wypoczynku to czas, w którym zarówno dzieci, jak i młodzież uczestniczą w różnego rodzaju wyjazdach oraz korzystają z wielu atrakcji w miejscu zamieszkania. Jest to czas radości, ale wiąże się też z możliwością zaistnienia różnorodnych zagrożeń.

Dlatego Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Załukach postanowiła zorganizować 22 czerwca 2021r. festyn „Bezpieczne wakacje. Aktywny wypoczynek bez ryzyka.” Festyn, który zorganizowaliśmy miał na celu  przypomnienie jak bezpiecznie,  aktywnie, ciekawe i bez używek spędzić wakacje z uwzględnieniem zagrożeń związanych  ze środowiskiem w którym mieszka nasza młodzież.

Zaprosiliśmy na boisko naszej szkoły funkcjonariuszy Placówki Straży Granicznej w Bobrownikach, pracownika Posterunku Policji w Gródku, Ratownika medycznego Pracowników Gminnej Biblioteki Publicznej w Gródku oraz Gminnego Centrum Kultury.

Zabawa była przednia. Pani Maria Mieleszko pokazała naszym najmłodszym uczestnikom parę ciekawych sztuczek sztuki malarskiej. Pani Ewelina Karczemna i Katarzyna Rogacz pokazały dzieciom jak się programuje roboty.

Największa jednak furrorę zrobił zamek dmuchany.

Cała impreza zorganizowana była dzięki funduszom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gródku.

Dyrektor, Nauczyciele, Uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Załukach bardzo serdecznie dziękują wszystkim wyżej wymienionym za  pomoc w organizacji festynu.

Sylwia Radel

• Nocowanie klasa 3

• Znaleźliśmy się u kresu naszej wspólnej, szkolnej wędrówki. Skończył się I etap edukacyjny. Nadszedł czas pożegnania z trzecią klasą. 18 czerwca uczniowie klas II i III podsumowali swoją naukę. Po zebraniu z rodzicami i wspólnym ognisku, uczniowie pozostali w szkole na wspólne zabawy, kino i nocleg.

Jesteście już gotowi  do podjęcia kolejnego etapu. Przed Wami czwarta klasa i tysiące dróg, które stoją otworem. Odkrywajcie je, odkrywajcie siebie i swoje talenty. Rysujcie, śpiewajcie, tańczcie, piszcie, biegajcie, czytajcie, zadawajcie pytania… I nie bójcie się popełniać błędów. Błędy są bardzo potrzebne – to wskazówki, dzięki którym możecie się uczyć i rozwijać. Życzę Wam powodzenia.

Wasza wychowawczyni

• Warsztaty plastyczno techniczne

• We czwartek 17 czerwca uczniowie klasy III gościli na lekcji Panią Ewelinę Karczemną, bibliotekarkę z Punktu Bibliotecznego w Załukach. Dzieci wykonały piękne ramki na zdjęcia. Do wykonania swoich prac wykorzystały guziki, śrubki, nakrętki, korę, kolorowe makarony, pomponiki, muszelki, patyczki do lodów i inne nietypowe materiały. Powstały ciekawe i oryginalne prace.

Dziękujemy Pani Ewelinie za interesujące zajęcia.

• Wschodni Szlak Rowerowy

• W przedostatnim tygodniu nauki wspólnie z chętnymi rodzicami  wybraliśmy się na wycieczkę rowerową  szlakiem  Green velo. ,,Zdobyliśmy ‘’ górę św. Anny i podziwialiśmy krajobraz z wieży widokowej. Rajd zakończyliśmy w szkole przy wspólnym posiłku podczas którego podsumowaliśmy rok szkolny.

• Strefa Wysokich Lotów

• Po powrocie do nauczania stacjonarnego wybraliśmy się całą klasą na zajęcia integracyjno-sportowe do ,,Strefy  Wysokich lotów’’. Do Białegostoku  dojechaliśmy autobusem PKS, natomiast wróciliśmy pociągiem do Walił. Niektórzy z nas jechali pierwszy raz pociągiem. Cudownie spędziliśmy ten dzień, brakowało nam wspólnych spotkań.

• Ekologiczne Ogrody

• Omawiając treści dotyczące odżywiania, zdrowego stylu życia. Postanowiliśmy, iż każdy z nas założy własny niewielki ogród o wymiarach 1m:1m można było i większy. Wspólnie z rodzicami zakupiliśmy nasiona i pod nadzorem mamy lub babci wysieliśmy je, podlewaliśmy i pieliliśmy. W czerwcu całą klasą ,,wizytowaliśmy’’ nasze ekologiczne  ogrody. Każdy omawiał swój ogród,  chwaliliśmy się tym co udało mam się wypielęgnować. W kolejnym roku powiększymy i urozmaicimy swoje ogrody, ponieważ wiemy co to znaczy zdrowa żywność.

• Wycieczka rowerowa klasy 5 i 6

• Ten rok szkolny był zdecydowanie inny od poprzednich. Nauka zdalna, izolacja - nie sprzyjały klasowym aktywnościom czy też integracji. Unormowanie się sytuacji w kraju pozwoliło klasie V i VI wybrać się na wycieczkę rowerową. Po godzinie 10, wyruszyliśmy spod szkoły w kierunku Uroczyska Wyżary. Po 40 minutach jazdy dotarliśmy do celu. Czekała na nas pyszna pizza i zimne lody, które doskonale nas ochłodziły. Kolejną atrakcją było ognisko i pieczenie kiełbasek. Wypoczęci ruszyliśmy na kładkę widokową. Następnie postanowiliśmy złożyć hołd przy pomniku poległych. W zadumie wróciliśmy pod mury naszej szkoły.

• Park linowy w Fastach

• W poniedziałek 14 czerwca uczniowie klas 5-8 uczestniczyli w wycieczce do Parku Rozrywki FASTPARK w Fastach. Młodzież aktywnie spędziła czas na świeżym powietrzu. Na uczniów czekało mnóstwo atrakcji min. Dmuchana zjeżdżalnia, wielkie szachy, warcaby, karuzele, zjeżdżalnie. Największą atrakcją była wspinaczka po linach. Uczestnicy mieli do wyboru cztery stopnie trudności: trasę niską, średnią, wysoką i extreme. Każda z wybranych tras wymagała od uczniów kondycji psychoruchowej, tężyzny fizycznej i logicznego myślenia. Na koniec można było zakończyć trasę zjazdem tyrolką: 76 metrów lub 110 metrów.

Fast_Park_1.mp4

Fast_Park_2.mp4

Fast_Park_3.mp4

Fast_Park_4.mp4

Fast_Park_5.mp4

Fast_Park_6.mp4

Fast_Park_7.mp4​​​​​​​

W parku uczniowie skorzystali również ze Strefy Nauki, gdzie spotkali ponad 30 urządzeń edukacyjnych, tj. kalejdoskop, lustra bliźniacze, kołyska Newtona, czy koło młyńskie. Na zakończenie spotkania, po wzmożonym wysiłku fizycznym i sporej dawce adrenaliny przyszedł czas na zasłużony relaks- pieczenie kiełbasek przy ognisku.

Spotkanie było idealnym połączeniem aktywności fizycznej, integracji, nauki i zasłużonego odpoczynku.

• Tęczowa chemia i interaktywne zoo

• Z okazji Dnia Dziecka uczniowie klas 0 – III z wychowawczyniami wyjechali na wycieczkę do Białegostoku.

Autobusem PKS dotarliśmy do Fabryki Misia, gdzie oprócz wspaniałej zabawy i tańców odbyły się kosmiczne warsztaty „Tęczowej chemii”. To były ciekawe zajęcia, podczas których odbyliśmy niezwykłą podróż po świecie eksperymentów. W niecodziennym laboratorium, pod okiem sympatycznych pań zamieniliśmy się w naukowców bawiąc i ucząc się jednocześnie.

Autobusem MPK udaliśmy się do interaktywnego zoo. Mogliśmy karmić, głaskać i brać na ręce oswojone zwierzątka. Spotkaliśmy tam świnki morskie, afrojeża białobrzuchego, szynszyle, króliki, perliczki, kury, chomiki, sosnowiórki czerwone (gryzonie z rodziny wiewiórkowatych, bardzo aktywne), małpki Marmozeta, papużki faliste oraz szopa. To była nie lada frajda, niektórzy przełamali swoje lęki.

Trochę zmęczeni oraz szczęśliwi wróciliśmy pociągiem relacji Białystok – Waliły do Walił, a stamtąd zabrali nas kochani Rodzice. Dziękujemy

• Dzień Dziecka 2021

• W tym roku szkolnym Dzień Dziecka upłynął nam pod znakiem sportu i spotkań "reintegracyjnych". Każdy z wychowawców w tym dniu spotkał się z wychowankami na współnych zajęciach, pikniku, zabawach.

Działaliśmy według ustalonego harmnogramu. Wspólne spotkanie przy ognisku oraz zawody sportowe były świetną alternatywą spędzania czasu na świeżym powietrzu. Seans filmowy ze świeżo robionym popcornem, tradycyjnie robione lody to niezapomniane atrakcje, których bardzo nam brakowało w tym trudnym "pandemicznym" roku szkolnym.

• Dzień Książki i Praw Autorskich

• Na zajęciach dotyczących Dnia Książki i Praw Autorskich uczniowie kl. II – III dowiedzieli się, jak powstaje książka, co nam daje czytanie książek, co to są prawa autorskie i jak one działają.

Uczniowie klasy III postanowili napisać pierwsze własne książki. Są one bardzo różnorodne i ciekawe, przeplatane rysunkami.

W książce Wiktorii możemy  przeczytać o przygodach szczurka Dodiego i o tym, jak Dodi po latach odnalazł swego brata bliźniaka.

Weronika D. opisała przygody zwierząt mieszkających na polanie w lesie, jak pomagały innym zwierzętom, np. podczas zalania dziupli wiewiórki Oli, w jaki sposób ludzie mogą zaśmiecić las i zaszkodzić zwierzętom.

Magiczną przygodę w formie komiksu napisała Magda. W książce przyjaciele wybrali się na wycieczkę rowerową i pomogli małej Mgiełce, która zgubiła się w lesie.

W książce Weroniki R. pojawiły się wątki kryminalne, kiedy w mieście Disco zaginął sprzęt nagłaśniający, kto go odnalazł i co się stało w mieście Rocka.

O zagubionym kapeluszu jeża Fredzia napisała Małgosia. Z książki dowiemy się, co na to poradził detektyw Sowa. Opowieść uczy, że nie wolno niczego brać bez zgody właściciela.

Jakub w swojej poruszającej książce opisał, jak bankructwo firmy taty wpłynęło na losy małego Stasia i jak czarodziejski worek pomógł babci i tacie.

Gratuluję pomysłowości i kreatywności.                          M.D.