• Aktualności

  • Aktualności

            • Egzamin Ósmoklasisty

            • INFORMACJA DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW O WARUNKACH PRZEBIEGU

              EGZAMINU ÓSMOKLASISTY – MAJ 2025 r.

               

              Harmonogram przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty:

               

              Termin główny:

              egzaminu ósmoklasisty odbędzie się w dniach: 14, 15, 16 maja 2024 r.

              - język polski – 13 maja 2025 r. (wtorek) – godz. 9:00

              - matematyka – 14 maja 2025 r. (środa) – godz. 9:00

              - język obcy nowożytny – 15 maja 2025 r. (czwartek) – godz. 9:00

               

              1. Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej.

               

              2. Pierwszego dnia jest przeprowadzany egzamin z języka polskiego, który trwa 150 minut.

               

              3. Drugiego dnia jest przeprowadzany egzamin z matematyki, który trwa 125 minut.

               

              4. Trzeciego dnia jest przeprowadzany egzamin z języka obcego nowożytnego, który trwa 110 minut.

               

              5. Czas trwania egzaminu dla uczniów, którzy posiadają dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb i możliwości zdającego, ulegnie odpowiednio wydłużeniu:

              - język polski do 225 minut

              - matematyka do 190 minut

              - język obcy nowożytny do 165 minut

               

              6. Do czasu trwania egzaminu ósmoklasisty z każdego przedmiotu nie wlicza się czasu przeznaczonego na sprawdzenie przez ucznia poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi (5 minut). Dotyczy to uczniów, którzy mają obowiązek przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi.

               

              7. W roku 2025 arkusz egzaminacyjny z matematyki, języka rosyjskiego i niemieckiego będzie zawierał oprócz karty odpowiedzi do zadań zamkniętych, również kartę rozwiązań zadań otwartych (do wyrwania lub wyjęcia ze środka arkusza przez ucznia).

               

               

              Termin dodatkowy:

              egzaminu ósmoklasisty odbędzie się w dniach: 10, 11, 12 czerwca 2024 r.

              - język polski – 10 czerwca 2025 r. (wtorek) – godz. 9:00

              - matematyka – 11 czerwca 2025 r. (środa) – godz. 9:00

              - język obcy nowożytny – 12 czerwca 2025 r. (czwartek) – godz. 9:00

               

              1. Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje uczeń, który:

               

              a) z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu ósmoklasisty (lub któremu przerwano egzamin)  z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym ALBO

              b) przerwał lub któremu przerwano i unieważniono egzamin ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym (również z przyczyn losowych lub zdrowotnych)

               

              W przypadku:

               

              - stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia;

              - wniesienia lub korzystania przez ucznia w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego albo materiałów lub przyborów pomocniczych niewymienionych w komunikacie o przyborach;

               zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu, w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom.

               

              Uwaga! Unieważnienie może nastąpić: podczas egzaminu lub po egzaminie, jeżeli podczas sprawdzania pracy egzaminacyjnej stwierdzone zostanie niesamodzielne rozwiązywanie zadania lub zadań egzaminacyjnych przez ucznia.

               

              Ogólne zasady egzaminu ósmoklasisty:

               

               

              Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać.

              Uczeń, który jest laureatem konkursu ‎przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim, organizowanym ‎z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, jest zwolniony ‎z egzaminu z danego przedmiotu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem ‎z przedmiotu najwyższego wyniku.‎

               

              1. Każdy zdający powinien mieć na egzaminie ósmoklasisty z każdego przedmiotu długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem) przeznaczony do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi). Niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ścieralnych.

               

              2. Dodatkowo na egzaminie z matematyki każdy zdający powinien mieć linijkę. Rysunki – jeżeli trzeba je wykonać – zdający wykonują długopisem. Nie wykonuje się rysunków ołówkiem.

               

              3. Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. legitymację szkolną) i okazać go w razie potrzeby.

               

              4. Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników (z wyjątkiem sytuacji, kiedy korzystanie ze słownika albo kalkulatora zostało przyznane jako forma dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty).

               

              5. Na egzamin nie wolno przynosić ‎i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych (telefonów komórkowych, odtwarzaczy mp3, smartwatchy).‎

               

              6. Osoby z chorobami przewlekłymi mogą korzystać z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę.

               

              7. Po rozdaniu zdającym arkuszy egzaminacyjnych uczniowie spóźnieni nie zostają wpuszczeni do sali egzaminacyjnej. W uzasadnionych przypadkach, jednak nie później niż po zakończeniu czynności organizacyjnych, decyzję o wpuszczeniu do sali egzaminacyjnej ucznia spóźnionego podejmuje przewodniczący zespołu nadzorującego, ale zdający kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym o czasie zapisanym na tablicy.

               

              8. Każdy uczeń samodzielnie rozwiązuje zadania egzaminacyjne.

               

              9. Członkowie zespołu nadzorującego mogą udzielać odpowiedzi na pytania zdających związane wyłącznie z kodowaniem arkusza oraz instrukcją dla zdającego.

              W trakcie egzaminu ósmoklasisty nauczyciele nie udzielają wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.

               

              10. W czasie trwania egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu uczniowie nie powinni opuszczać sali egzaminacyjnej. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący zespołu nadzorującego może zezwolić uczniowi na opuszczenie sali egzaminacyjnej po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się ucznia z innymi osobami, z wyjątkiem osób udzielających pomocy medycznej. W przypadku konieczności wyjścia z sali w czasie trwania egzaminu, (np. do toalety) zdający sygnalizuje taką potrzebę przez podniesienie ręki.

               

              11. Na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem egzaminacyjnym nauczyciel przypomni im o przeniesieniu odpowiedzi na kartę odpowiedzi (dotyczy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi). Obowiązek zapisania rozwiązań zadań otwartych na karcie rozwiązań zadań otwartych – jeżeli stanowi ona część arkusza egzaminacyjnego z matematyki lub języka obcego nowożytnego – dotyczy wszystkich uczniów.

               

              12.Po zakończeniu pracy z arkuszem uczniowie będą mieć:

              - dodatkowe 5 minut na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi (dotyczy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi)

              13. Jeśli uczeń ukończył pracę przed wyznaczonym czasem, zgłasza to zespołowi nadzorującemu przez podniesienie ręki, zamyka arkusz i odkłada go na brzeg stolika.

              14. Na egzamin uczeń może przynieść własną butelkę z wodą, którą stawia na podłodze, przy nodze stolika, aby przypadkowo nie zalać materiałów egzaminacyjnych.

               

              15. Nr stolika, przy którym uczeń będzie pracował z arkuszem egzaminacyjnym będzie losowany każdego dnia egzaminu (niektórzy uczniowie mogą mieć wskazane miejsce pracy ze względu na dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb i możliwości zdającego).

              16. Instrukcja dotycząca sposobu zaznaczania odpowiedzi oraz nanoszenia poprawek na karcie odpowiedzi, karcie rozwiązań zadań otwartych i w zeszycie zadań egzaminacyjnych będzie zamieszczona w arkuszu egzaminacyjnym.

               

               

              Wyniki i zaświadczenia

               

              1. Każdy uczeń będzie miał możliwość  sprawdzenia swoich wyników, jakie uzyskał na egzaminie (sumarycznych oraz za rozwiązanie każdego zadania w arkuszu egzaminacyjnym), w systemie ZIU (www.wyniki.edu.pl) – login oraz hasło udostępni w odpowiednim czasie  dyrektor szkoły. Wyniki będą udostępnione w ZIU 4 lipca 2025 r.

               

              2. W 2025 r. uczniowie otrzymają zaświadczenia ze szkoły o szczegółowych ‎wynikach egzaminu ósmoklasisty 4 lipca.

               

              3. Na zaświadczeniu podany będzie wynik procentowy oraz wynik na skali ‎centylowej dla egzaminu z każdego przedmiotu.

              Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które uczeń ‎zdobył za zadania z danego przedmiotu.

              Wynik centylowy to odsetek liczby ósmoklasistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy ‎uzyskali z egzaminu z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż zdający.

               

              Więcej informacji o egzaminie ósmoklasisty:

               

              Na stronie internetowej CKE (www.cke.gov.pl, w zakładce poświęconej egzaminowi ósmoklasisty) dostępne są:

              1) informatory o egzaminie ósmoklasisty od roku szkolnego 2024/2025

              2) materiały dodatkowe, a w nich m.in. : przykładowe arkusze egzaminacyjne, arkusze egzaminu próbnego, zestawy powtórzeniowe zadań egzaminacyjnych, poradniki: jak radzić ze stresem egzaminacyjnym.

               

              Od roku 2025 egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych podstawy programowej kształcenia ogólnego: https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/podstawa-programowa/

              Rodzice mają możliwość wglądu do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej. Opis procedury dokonywania wglądu pracy zamieszczony jest w informatorze o egzaminie ósmoklasisty na stronie  internetowej CKE.

              Rodzice uczniów, którym został  unieważniony egzamin, otrzymają szczegółowe wyjaśnienia dotyczące przyczyn i trybu unieważnienia oraz  wsparcie na kolejnych etapach przeprowadzanej procedury.

               

              Przydatne linki:

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/informatory/

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/harmonogram-komunikaty-i-informacje/

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/o-egzaminie/

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze/

              https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/podstawa-programowa/

            • Podlaski program wsparcia stypendialnego uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne

            • Województwo Podlaskie kolejny rok realizuje projekt strategiczny pn. „Podlaski program wsparcia stypendialnego uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Oś priorytetowa FEPD.08.00 Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działanie FEPD.08.01. Rozwój edukacji i kształcenia. Celem programu stypendialnego jest stworzenie równych szans edukacyjnych dla uczniów, zatem wsparcie kierowane będzie do uczniów uzdolnionych, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej (w tym uczniów pochodzących z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, mieszkających na obszarach zagrożonych trwałą marginalizacją lub wiejskich oraz uczniów z niepełnosprawnościami), uczęszczających do szkół prowadzących kształcenie ogólne, tj. uczących się w szkołach realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego z obszaru województwa podlaskiego.

              Będzie to druga z czterech edycji naboru wniosków o przyznanie stypendium, która obejmuje zamknięty rok szkolny, tj. 2023/2024. W poprzednim roku wsparcie otrzymały 893 osoby. Uczeń/uczennica spełniająca wszystkie kryteria formalne i merytoryczne wymagane podczas naboru, zostanie objęty/-ta pomocą finansową zgodnie z warunkami wskazanymi w regulaminie w sprawie zasad przyznawania stypendiów w ramach przedsięwzięcia priorytetowego, „Podlaski program wsparcia stypendialnego uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027.

              Nabór drugiej edycji wniosków stypendialnych rozpocznie się 1 kwietnia 2025 r., a dokumenty można składać do 9 maja 2025 r. Stypendia mogą otrzymać uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych.

              Szczegóły dotyczące naboru wniosków o przyznanie stypendium zostały opublikowane na stronie www.podlaskie.eu w zakładce „Edukacja”. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przekazanie powyższych informacji do Rady Rodziców oraz umieszczenie w miejscu ogólnie dostępnym plakatu promującego nabór przesłanego w załączeniu.

              Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu (85) 665 45 96 oraz (85) 665 44 90 lub w Departamencie Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

            • Żółtaczka pokarmowa

            • Podlaski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Białymstoku informuje, że od października 2024 r. na terenie powiatu białostockiego zanotowano wzrost liczby zakażeń wirusem zapalenia wątroby typu A. Zachorowania dotyczą zarówno dzieci, jak też i dorosłych.

              Najbardziej skuteczną metodą profilaktyki WZW typu A jest przestrzeganie zasad higieny, poprawa warunków sanitarnych oraz szczepienia ochronne.

              Przyczyną wirusowego zapalenia wątroby typu A jest zakażenie wirusem zapalenia wątroby typu A (HAV).

              DROGA ZAKAŻENIA:

              Wirus HAV jest wydalany z kałem z przewodu pokarmowego i może być przenoszony przez skażoną wodę, żywność i drogą fekalno-oralną między bliskimi kontaktami (np. kontakty domowe, żłobki lub szkoły przez przeniesienie wirusa poprzez nieumyte po wyjściu z toalety ręce, kontakty seksualne).

              OBJAWY:

              Infekcja może przebiegać bezobjawowo lub łagodnie szczególnie u dzieci poniżej 5 r. ż. U dorosłych początek zwykle bywa gwałtowny z objawami takimi, jak:

              • gorączka,

              • dolegliwości dyspeptyczne (nudności, wymioty, ból brzucha),

              • uczucie dyskomfortu w prawej części nadbrzusza,

              • osłabienie,

              • brak apetytu i dolegliwości rzekomogrypopodobne,

              • żółtaczka,

              • ściemnienie moczu, rozjaśnienie kału.

              WYDALANIE:

              Początek wydalania wirusa HAV ma miejsce w ciągu kilku dni po zakażeniu. Maksymalne wydalanie wirusa z kałem obserwuje się ok 14 dni przed wystąpieniem objawów klinicznych. Większość przypadków uważa się za niezakaźne po pierwszym tygodniu żółtaczki, ale okres ten może się przedłużyć do 21 dni, a u dzieci nawet dłużej.

              ROZPOZNANIE:

              Podstawą w rozpoznaniu WZW typu A jest wykrycie w surowicy chorego przeciwciał anty HAV w klasie IgM.

              JAK UNIKNĄĆ ZAKAŻENIA HAV?

              Najbardziej skuteczną metodą profilaktyki WZW typu A jest przestrzeganie zasad higieny, poprawa warunków sanitarnych oraz szczepienia ochronne.

              Przed stwierdzeniem przypadku zakażenia WZW typu A w placówce edukacyjno-oświatowej, czyli na etapie profilaktyki zalecany jest nadzór nad higieną rąk oraz dezynfekcją

              pomieszczeń ogólnodostępnych i higieniczno-sanitarnych.

              HIGIENA RĄK:

              Podstawową zasadą higieny jest bowiem częste mycie rąk wodą z mydłem, dlatego też należy dopilnować, aby dzieci/młodzież nabyły nawyk właściwego mycia rąk. W szczególności u małych dzieci należy nadzorować powyższy zabieg higieniczny w następujących sytuacjach:

              - po każdym korzystaniu z toalety,

              - przed posiłkami,

              - po powrocie z podwórka.

              POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU ZACHOROWANIA NA WZW TYPU A:

              W przypadku stwierdzenia zakażenia wirusowym zapaleniem wątroby typu A w danej placówce Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna właściwa na danym terenie wprowadza reżim sanitarny, którego przestrzeganie jest regularnie sprawdzane podczas kontroli pracowniczych. Dokładny zakres oraz zasady reżimu są ustalane w zależności od sytuacji epidemiologicznej oraz rodzaju instytucji. Wszystkie niezbędne wytyczne i ustalenia są w takiej sytuacji przekazywane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwego na danym terenie, który pozostaje w stałym kontakcie z Dyrektorem placówki.

            • Podsumowanie projektu „Szkoła Międzypokoleniowa”

            • W drugim tygodniu po feriach zimowych, dnia 18.02.25 roku, w naszej szkole odbył się krótki apel podsumowujący projekt „Szkoła Międzypokoleniowa”, który zainicjowany został przez Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Jego głównym celem było zbliżenie pokoleń poprzez wspólne zdobywanie kompetencji cyfrowych.

              Podczas ogólnoszkolnego spotkania seniorzy, którzy uczestniczyli w warsztatach na temat zasad bezpieczeństwa w sieci, otrzymali pamiątkowe dyplomy. Pani Dyrektor serdecznie podziękowała uczniom, nauczycielom i obecnym seniorom.

              Warsztaty z programu „Szkoła Międzypokoleniowa” prowadzone były przez uczniów z klasy siódmej i ósmej w dniach 27, 28 oraz 30 stycznia. Zachęcały one seniorów do świadomego poruszania się po wirtualnym świecie. Część omawianych zagadnień dotyczyło zagrożeń związanych z cyberprzestępczością, systemów ochrony danych osobowych oraz zasad bezpiecznego korzystania z e-usług i urządzeń mobilnych. Przedstawionych zostało też wiele przydatnych stron rządowych oraz aplikacji. Dzięki wsparciu młodzieży seniorzy mogli ćwiczyć swoje kompetencje cyfrowe w praktyce korzystając z szkolnej pracowni komputerowej.

              Po części oficjalnej młodzież spotkała się z seniorami na słodkim poczęstunku. W jego trakcie rozwiązywali wspólnie quiz na temat zasad bezpiecznego korzystania z Internetu , a także metod stosowanych przez cybernetycznych oszustów.

            • „Szkoła Międzypokoleniowa” – warsztaty

            • W dniach 27.01, 28.01 oraz 30.01.2025 r. w naszej szkole odbyły się zajęcia z seniorami w ramach rządowego projektu „Szkoła Międzypokoleniowa”. W ich trakcie seniorzy zdobywali umiejętności z zakresu kompetencji cyfrowych, obsługi komputera i bezpieczeństwa w sieci. Seniorzy zyskali nowe umiejętności cyfrowe, które ułatwią im codzienne życie, a młodzież miała okazję wykazać się cierpliwością, empatią i talentami pedagogicznymi. Integracja międzypokoleniowa przyniosła więc korzyści nie tylko obecnym seniorom, ale także uczniom, którzy dowiedzieli się, że warto zdobywać nowe wiadomości i umiejętności bez względu na wiek.

              Pierwszy dzień warsztatów poświęcony został ogólnym zagadnieniom związanym z korzystaniem z Internetu i bezpieczeństwem w sieci. Seniorzy poznali ranking poczt, domen, komunikatorów i aplikacji. Dowiedzieli się jak szybko i łatwo usunąć wirusy z komputera przy pomocy wbudowanego do Windowsa antywirusa. Wielokrotnie podkreślana też była konieczność regularnej aktualizacji oprogramowania. W trakcie luźnej pogawędki młodsi i starsi uczestnicy zajęć wymienili się swoimi doświadczeniami na temat korzystania z mediów społecznościowych. Wiedzę na temat tworzenia silnych haseł seniorzy wykorzystali rejestrując się na stronie DietyNFZ, gdzie można m.in. skorzystać z kalkulatora BMI, rozwiązać Quizy na temat zdrowego odżywiania się i wybrać plan żywieniowy. Uczniowie pomagali seniorom łączyć się na wideokonferencje poprzez m.in. Google Meet i Microsoft Teams. Młodzież zachęcała seniorów do korzystania z mobilnej aplikacji WhatsApp.

              Wtorek, czyli drugi dzień zajęć, okazał się równie ciekawy i pracowity zarówno dla seniorów, jak i uczniów. Tego dnia seniorzy poznali zalety posiadania Profilu Zaufanego oraz aplikacji mObywatel. Dzięki wsparciu uczniów starsi uczestnicy warsztatów sprawdzali informacje na platformie e-usługi gov.pl, pacjent gov.pl, knf.gov.pl.. Przedstawiono im również edukacyjne i rozrywkowe możliwości Internetu, w tym gry komputerowe, aplikację ćwiczące małą motorykę, pamięć, logiczne myślenie i koordynację przestrzenną. Uczniowie zachęcali do korzystania z serwisu yt, cda.pl, pinterest.com.

              Ostatni dzień warsztatów przypadł na czwartek. Tego dnia seniorzy poznawali różne metody ataków socjotechnicznych. Uczniowie i seniorzy wcielali się w rolę oszustów oraz oszukiwanych, układając teksty scenek, treści fałszywych maili, sms-ów, reklam, propozycji inwestycyjnych. Młodzież przygotowała dla starszych uczestników zajęć quizy na temat bezpiecznego Internetu.

              Feryjne zajęcia okazały się dużym sukcesem. Odbywały się one w miłej atmosferze wzajemnego zrozumienia. W przerwie kawowej między warsztatami seniorzy opowiadali młodzieży o swoich przeżyciach ze szkoły, o bajkach, które oglądali w dzieciństwie, o zabawach popularnych w dawnych czasach. Młodzież dzieliła się swoją wiedzą na temat nowoczesnych technologii. Młodzież i seniorów wsparli również nauczyciele uczący w szkole.

              OSE - Ogólnopolska Sieć Edukacyjna

              #szkołamiędzypokoleniowa #seniorzyonline #razemLepiej #NASK #MinisterstwoCyfryzacji #cyfrowysenior #aktywnysenior #MinisterstwoEdukacjiNarodowej

              A. Antonowicz

            • Szkoła Międzypokoleniowa

            • Szkoła łączy pokolenia – promocja programu „Szkoła Międzypokoleniowa”.

              W ramach realizacji programu rządowego  „Szkoła Międzypokoleniowa”, mającego na celu wsparcie seniorów w rozwijaniu kompetencji cyfrowych, uczniowie klas 7-8 i nauczyciele z naszej szkoły podjęli szereg działań promocyjnych. Ich celem było dotarcie do jak największej liczby osób starszych z informacją o organizowanych w ramach inicjatywy warsztatach oraz przekonanie ich o korzyściach wynikających z udziału. Działania te miały charakter wielowymiarowy, angażowały różne środki przekazu i metody komunikacji. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli z dużym zaangażowaniem i pomysłowością zaproponowali wiele działań, a mianowicie:

              • Zaprojektowali estetyczne i czytelne plakaty oraz ulotki. Materiały zawierały najważniejsze informacje o warsztatach: terminy, miejsce, tytuł projektu. Plakaty zostały rozwieszone w miejscach często odwiedzanych przez seniorów, takich jak przystanki autobusowe, tablica ogłoszeń przy sklepie spożywczym.
              • Uczestniczyli w organizacji szkolnych obchodów Dnia Babci i Dziadka. W trakcie uroczystej akademii przedstawili cele projektu „Szkoła Międzypokoleniowa” i poinformowali obecnych seniorów o terminach warsztatów. Oklaskiwali też uczniów z klas 1-3, którzy wsparli swoich starszych kolegów w działaniach i przedstawili inscenizację pt. „Babcia i Dziadek w świecie technologii”.
              • Wykonali gazetkę ścienną na korytarzu szkolnym, zawierającą m.in. informacje o programie „Szkoła Międzypokoleniowa”.

              Serdecznie zapraszamy Seniorów na zajęcia.

            • Szkoła Międzypokoleniowa

            • Nasza szkoła przystąpiła do wspaniałej inicjatywy organizowanej przez Ministerstwo
              Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, minister ds. polityki senioralnej Marzenę
              Okłę-Drewnowicz i Państwowy Instytut Badawczy NASK pt. „Szkoła Międzypokoleniowa”.
              Głównym celem projektu jest otwarcie szkół na zajęcia z udziałem seniorów oraz stworzenie
              warunków do integracji międzypokoleniowej.
              Czternastego stycznia odbyły się pierwsze zajęcia warsztatowe, w trakcie których młodzież z
              klasy 7 i 8 omawiała następujące problemy:
               Dlaczego umiejętności cyfrowe są ważne w dzisiejszym świecie?
               Jakimi cechami powinien odznaczać się dobry mentor/edukator?
               Jakie umiejętności cyfrowe są ważne w dzisiejszym świecie?
               Z jakimi trudnościami mogą się spotkać seniorzy w trakcie zdobywania nowych
              kompetencji cyfrowych?
              Po zakończeniu dyskusji oraz przewidzianych w scenariuszu ćwiczeń uczniowie wykonali w
              grupach mapy myśli.
              Drodzy Seniorzy!
              Zapraszamy Was do udziału w zajęciach przygotowanych przez nauczycieli i młodzież z
              naszej szkoły. O terminie warsztatów powiadomimy za pośrednictwem strony i fb szkoły.
              Uczniowie rozwieszą również, przygotowane przez siebie plakaty. W trakcie apelu z okazji
              Dnia Babci i Dziadka siódmo i ósmoklasiści rozdadzą ulotki.
              Zapewniamy:
               miłą atmosferę
               ciekawe spędzenie czasu
               wsparcie w zakresie kompetencji cyfrowych
              Wasze zaangażowanie pozwoli Wam na rozwinięcie Waszych kompetencji cyfrowych, a nam
              da szansę na wygranie konkursu.

            • WESOŁYCH ŚWIĄT


            • Z okazji Świąt Bożego Narodzenia składamy najserdeczniejsze życzenia pełne radości, miłości i spokoju. Niech ten wyjątkowy czas obfituje w ciepło rodzinnych chwil, które napełnią serca szczęściem i wdzięcznością.Życzymy, aby nadchodzący Nowy Rok przyniósł zdrowie, pomyślność i spełnienie wszystkich marzeń. Niech każda chwila będzie pełna uśmiechu, a wiara i nadziejaprowadzą ku jeszcze piękniejszym dniom.Oby ten świąteczny czas napełniał pozytywną energią, a Nowy Rok niech przyniesie sukcesy zawodowe i osobiste, które będą źródłem dumy i satysfakcji.Życzy Dyrektor, Grono Pedagogiczne, Uczniowie i Pracownicy Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Załukach

            • Szczepienia przeciw wirusowi HPV


            • Wirus HPV albo wirus brodawczaka ludzkiego to wirus przenoszony drogą płciową, który zupełnie bezobjawowo może stanowić zagrożenie dla życia każdego z nas. Z wirusem HPV w ciągu swego życia spotyka się aż 80% populacji ludzkiej, a towarzyszy ludzkości od milionów lat. HPV może dotknąć zarówno mężczyzn, jak i kobiety. W przypadku silnego układu odpornościowego zainfekowany organizm jest w stanie poradzić sobie sam z wirusem i wyleczyć się zupełnie w ciągu dwu lat od zakażenia.

              Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Białymstoku zaprasza na konsultacje dotyczące profilaktyki zakażeń wirusem HPV, które odbędą się w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku przy ul. Warszawskiej 57A. Wydarzenie odbędzie się w dniach 29 i 30 października 2024 w godzinach 13:00-17:30. Serdecznie zapraszamy rodziców zainteresowanych tematyką. Zachęcamy również do rozpowszechnienia tej informacji wśród zainteresowanych.

              Więcej o szczepieniach przeciw HPV: https://www.gov.pl/web/zdrowie/hpv

            • Dzień integracyjny

            • W minionym tygodniu w naszej szkole odbył się Dzień Integracji, który zgromadził uczniów i nauczycieli po rozpoczęciu nowego roku szkolnego. Spotkanie rozpoczęliśmy od wspólnego ogniska z kiełbaskami, co stworzyło świetną atmosferę i wprowadziło wszystkich w dobry nastrój. Następnie uczniowie, wraz z animatorką, bawili się przy muzyce, brali udział w konkursach i zawodach, ciesząc się wspólnie spędzonym czasem. Był to dzień pełen radości, uśmiechów i integracji, a piękna pogoda sprzyjała zabawie na świeżym powietrzu. Dziękujemy wszystkim za aktywny udział i wspaniałą atmosferę!

            • Inauguracja roku szkolnego 2024/2025

            • Z ogromną radością witam wszystkich na uroczystości rozpoczęcia nowego roku szkolnego w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Załukach.

              Miniony rok szkolny był pełen niezapomnianych chwil, które wzbogaciły naszą szkolną społeczność. Zorganizowaliśmy wiele wydarzeń, takich jak profilaktyczne wycieczki, zajęcia artystyczne, dni tematyczne oraz liczne konkursy, które nie tylko rozwijały talenty naszych uczniów, ale także umacniały wspólnotę.

              Rok szklony 2024/2025 zapowiada się równie dynamicznie i inspirująco. Nasze plany obejmują dalsze rozwijanie profilaktyki zdrowotnej, ekologicznej oraz edukacji obywatelskiej. Wspólnie będziemy dbać o rozwój osobisty naszych uczniów. Czeka nas także współpraca z instytucjami i stowarzyszeniami, co pozwoli naszym uczniom na jeszcze większy kontakt z kulturą, sztuką i tradycjami naszego regionu.

              Pragnę powitać nowych nauczycieli, którzy w roku szkolnym 2024/2025 rozpoczynają pracę w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Załukach:
              Maria Abramowicz – zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne,
              Izabela Bartoszuk – wychowanie fizyczne,
              Beata Sitniczuk – matematyka, chemia, fizyka, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
              Małgorzata Staniewicz – język angielski, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego,
              Agnieszka Antonowicz – edukacja wczesnoszkolna, wychowanie fizyczne, zajęcia sensoryczno-integracyjne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.

               

              W nowym roku szkolnym witam serdecznie naszych najmłodszych  wychowanków oddziału przedszkolnego:

              5 i 6-latków, którzy będą pod opieką Pani Sylwii Radel.

              W tym roku szkolnym wychowawcą klasy 1 będzie Agnieszka Antonowicz, klasy 2 i 3 – Maria Panasewicz-Dubicka, klasy 4 – Alicja Szeremeta, klasy 7 – Hanna Komincz, klasy 8 – Irena Naliwajko.

              Łącznie z odziałem przedszkolnym w roku szkolnym 2024/2025 będzie uczęszczać 52 wychowanków i uczniów.

               

              Chciałabym szczególnie podziękować naszym Nauczycielom, którzy są sercem naszej szkoły. To dzięki ich zaangażowaniu, pasji i profesjonalizmowi, nasi uczniowie mogą liczyć na wsparcie, inspirację i wyjątkową edukację każdego dnia. 

              Nie byłoby to możliwe bez wsparcia naszych niezastąpionych Pracowników, którzy dbają o stan techniczny i czystość naszej szkoły. To dzięki ich ciężkiej pracy i zaangażowaniu możemy cieszyć się bezpiecznym i przyjaznym środowiskiem do nauki. 

              Szczególne podziękowania kieruję również do Was, Drodzy Rodzice. Wasza obecność na każdym etapie edukacji, chęć do współpracy i wspólnego rozwiązywania wyzwań sprawia, że możemy tworzyć najlepsze warunki do nauki i rozwoju.

              Chciałabym również serdecznie podziękować Wójtowi Gminy Gródek, Panu Wiesławowi Kuleszy, oraz pracownikom Urzędu Gminy w Gródku za wsparcie i zaangażowanie w rozwój naszej szkoły. Dzięki ich staraniom zrealizowano remont instalacji elektrycznej i oświetlenia, a także zainstalowano system fotowoltaiki, który nie tylko modernizuje naszą placówkę, ale także wspiera ekologiczne podejście do zarządzania energią. Państwa wsparcie jest dla nas nieocenione i pozwala nam stwarzać jeszcze lepsze warunki do nauki i pracy.

              Ponadto miło mi poinformować, że w naszej szkole zostało usprawnione łącze internetowe wi-fi, dzięki czemu nauczyciele będą mogli bez problemów korzystać z nowowprowadzonego dziennika elektronicznego Librus. Zostały również zamontowane dodatkowe kamery monitoringu wizyjnego dzięki czemu szkoła jest w całości moitorowana.

              Drodzy Uczniowie, życzę Wam, aby ten rok szkolny był pełen sukcesów, niezapomnianych chwil i nowych przyjaźni. Czerpcie radość z nauki i odkrywajcie swoje pasje każdego dnia. Pamiętajcie, że każdy dzień to nowa szansa na zdobycie wiedzy, pokonywanie wyzwań i rozwijanie swoich umiejętności. Nie bójcie się marzyć, stawiać sobie ambitnych celów i dążyć do ich realizacji. Wszyscy jesteśmy tutaj, aby Was wspierać i pomóc Wam w każdym kroku na drodze do Waszych marzeń. Wykorzystajcie ten czas najlepiej, jak potraficie, i cieszcie się każdą chwilą spędzoną w szkole.

              Dziękuję wszystkim za obecność i za to, że wspólnie budujemy przyszłość naszych uczniów. Rok szkolny 2024 będzie czasem wyzwań, ale jestem pewna, że z naszą wspólną energią i entuzjazmem sprostamy każdemu zadaniu. Razem możemy osiągnąć naprawdę wiele!

               

              Dziękuję za uwagę i życzę wszystkim wspaniałego roku szkolnego!

               

              Przemówienie Dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Załukach Anny Grześ

            • Zakończenie Roku Szkolnego 2023/2024

            • Rok szkolny 2023/2024 dobiegł końca! Dziękujemy gościom, uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły za udział w naszej uroczystej akademii.

              Niech te wakacje będą pełne przygód, relaksu i pięknych chwil!

            • Wycieczka do Warszawy

            •    18 czerwca z samego rana wyruszyliśmy pociągiem do stolicy. Po dotarciu do Warszawy przesiedliśmy się na tramwaj, który zawiózł nas prosto do ZOO. Zyrafy słonie i goryle to piękne zwierzęta. Spacerując po nowej kładce widokowej nad Wisłą, podziwialiśmy piękne widoki. Zamek Królewski, Pałac Kultury i Nauki nawet Stadion Narodowy. Wszystko było jak na wyciągnięcie ręki. Polecamy! Kontynuowaliśmy naszą przygodę bulwarami wiślanymi aż do Pomnika Syrenki Warszawskiej. Następnie przejechaliśmy metrem do parku przy Pałacu Kultury i Nauki, gdzie odwiedziliśmy pomnik Janusza Korczaka, zrobiliśmy sobie przerwę na selfie z Pałacem Kultury i Nauki w tle. Naszą wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Złotych Tarasach. Po pełnym wrażeń dniu, zmęczeni, ale szczęśliwi, wróciliśmy do domu- także pociągiem. To była niezapomniana wyprawa, pełna pięknych chwil i nowych doświadczeń.

              Opiekunowie, Sylwia Radel i Alicja Szeremeta

            • Rozstrzygnięcie konkursu "Moje marzenia"

            •    Nasi uczniowie zostali laureatami konkursu „Moje marzenia” zorganizowanego przez Biblioteka Publiczna W Gródku w ramach projektu „Baśniowa kraina fantazji”. Serdecznie gratulujemy Mikołajowi Koronkiewiczowi, Tomaszowi Koronkiewiczowi, Milenie Grześ, Filipowi Martonikowi, Igorowi Grześ i Zofii Radel oraz wszystkim pozostałym uczestnikom

            • Sztuka bycia sobą

            •    Uczniowie Szkoły uczestniczyli w spektaklu przygotowanym na finał projektu zatytułowanego „Sztuka bycia sobą - od pomysłu do spektaklu”. Wydarzenie to wyreżyserowali i wystawili uczniowie szkół średnich Miasta Białegostoku. Był to spektakl animowany, z udziałem publiczności, z cennym przesłaniem. Projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego realizowało stowarzyszenie „Dobro wspólne”, a autorką projektu i zdjęć jest Lucja Orzechowska, absolwentka naszej Szkoły .

              Dziękujemy Dobro Wspólne!

            • Warsztaty ceramiczne

            • 12 czerwca w naszej szkole odbyły się warsztaty ceramiczne, zorganizowane przez Centrum Produktu Lokalnego w Sokolu i poprowadzone przez instruktora rzemiosła artystycznego p. Olszewskiego. Dzieci poznały technikę ręcznej obróbki gliny oraz stworzyły z niej ozdobne talerzyki